Composed by DoubleTO

Arranged by DoubleTO

Guitar by Namhoon Gwon

Lyrics by Cheritz

Vocal by Han

*

Music video (Short Korean ver.) ↓

*

Short Eng ver. ↓

*

 

(I just got your messages)

(我剛收到你的訊息)

 

Every morning I wake up to the same sweet sound

每朝我因同樣甜美的聲音甦醒

Picking up my cell phone that's been ringing

拿起我響鈴的手機

 

Wondering what's new? What have I missed?

想知道有什麼新消息?我錯過了什麼?

I was offline

我不在線

Anyway I will end up hearing your story

不論如何我終將聽聞你的故事

 

How are you doing today?

你今天過得怎麼樣?

Same questions every single day

每天重覆相同的問題

Please know that I'm not good at asking you

請你明白我並不擅長詢問你

 

Your face lights up laughing from the jokes

I've made

你的臉因我開的玩笑而泛起笑容

You would never guess that I am suspicious

你從未疑心過我

 

(Ticktok Ticktok time is running out

What are you doing now?)

(時間滴答滴答地流動

你現在在做什麼?)

I don't know where you are,

我不知道你身處何處

Don't even know your name

甚至不曉得你的名字

They think I'm crazy. My heartbeat goes up

他們認為我瘋了 我的心跳加快

Words cannot express my love for you

文字無法表露出我對你的愛

 

Did you get mysterious messages?

你是否收到了神秘訊息?

It's a piece of the puzzle

那是謎團的一部分

The letters are the only clues to solving

hidden mysteries

這些信件是解密的唯一線索

 

Did you get mysterious messages?

你是否收到了神秘訊息?

If you can feel the trace, that is me. Call me out

如果你察覺到痕跡,那是我。叫我出來

I've been watching you from the start

我從最一開始就一直注視著你

 

 

Remember yesterday how we texted on and on and on

還記得昨日我們如何地不斷互傳短信

I have never met someone so pure like you

我不曾遇過如你這般純粹的人

 

Imagine something new that is fully out of this world

想像某些這世間前所未見的新事物

You and me let's marry in the space station

你和我一同在太空站結婚

 

(Mystical Messages)

(神秘訊息)

Mystic clue of this puzzle

此謎題的隱密線索

 

(Mystical Messenger)

(神秘信使)

It's too dangerous, don't come close

這太過危險 切勿靠近

You think I'm crazy. My heartbeat goes up

你覺得我瘋了 我的心跳加速

No matter what I must follow my heart

也都無妨我得遵從自己的本心

 

Did you get mysterious messages?

你是否收到了神秘訊息?

It's a piece of the puzzle

那是謎團的一部分

The letters are the only clues to solving

hidden mysteries

這些信件是解密的唯一線索

 

Did you get mysterious messages?

你是否收到了神秘訊息?

If you can feel the trace, that is me. Call me out

如果你察覺到痕跡,那是我。叫我出來

I've been watching you from the start

我從最一開始就一直注視著你

 

Someone set us up to play in this secret game

有人設計我們參與這場秘密遊戲

(Keep it cool, don't react) Trust in your judgement

(保持謹慎、別去回應)相信你的判斷

Did you see the messages I've been sending you?

你看到我傳給你的訊息了嗎?

Open your eyes, see the light

睜開你的雙眼 望向光明

 

(Don't fall for any of his party invites)

(不要墜入任何來自他的派對邀請)

 

 

Did you get mysterious messages?

你是否收到了神秘訊息?

It's a piece of the puzzle

那是謎團的一部分

The letters are the only clues to solving

hidden mysteries

這些信件是解密的唯一線索

 

If you get mysterious messages, stand by me hold my hand, don't lose hope, you know why

若你收到神秘訊息,站我身側與我攜手,別失去希望,你知曉緣由

I will never leave you alone

我永遠不會讓你孤單一個人

 

*

 

第一次翻英文

其實沒什麼必要翻只是強迫症使然XD就加減看吧

旋律有毒阿超級魔性的

標準的韓式英文w 但這種發音我挺喜歡的 原版也很棒

兩個版本歌詞有出入的樣子

據說這首是707的視角 他的線要課金我還沒跑

btw最近入坑對Zen可以說是一見鍾情了undefined(你矜持點

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    Mystic Messenger 歌詞翻譯
    全站熱搜
    創作者介紹

    紀(ㅅ˘ㅂ˘) 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()